BOK Den Haag
Ervaringen van Danny Van Os de Man

Ervaringen van Danny Van Os de Man

In deze blog schrijft Danny over zijn ervaringen bij BOK. Danny neemt deel aan de obstacle run trainingen en bootacmp trainingen.

Lees verder
Ervaringen van Wiesje bij BOK

Ervaringen van Wiesje bij BOK

Obstacle trainen bij BOK- en naar het Wereldkampioenschap! In deze blog beschrijft Wiesje haar ervaringen bij BOK. Zij is een eravren loopster en deelt graag haar ervaringen met u

Lees verder
Mijn eerste obstacle run deel 5:

Mijn eerste obstacle run deel 5:

Je kan voor jezelf een aantal doelen stellen, maar soms loopt het anders dan verwacht. Zo wil je, je goed voorbereiden voor je eerste obstacle run. Maar iets later ben je bezig met je revalidatietraject van 3 tot 6 maanden. Nu maar eerst revalideren en hopen dat de schade beperkt blijft.

Lees verder
Progressive overload

Progressive overload

In deze blog bespreken we één van de belangrijkste trainingsprincipes namelijk progressive overload. Het menselijk lichaam kan een bepaalde belastbaarheid aan, dit verschilt per persoon en is afhankelijk van je genen/erfelijkheid. Echter is een groot deel ook te trainen, in deze blog leggen we uit hoe.

Lees verder
Iron Viking of Steel van 11 mei 2019

Iron Viking of Steel van 11 mei 2019

Onze trainer Tim de Windt zoekt zijn grenzen op tijdens verschillende obstacle runs. 42 km met 100 obstakels is dan ook de normaalste zaak van de wereld. Voor de uitdaging dragen de atleten een 10kg gewichtsvest tijdens de Iron Viking of Steel. In onderstaande Blog beschrijft Tim zijn ervaring tijdens de Iron Viking of steel van 11 mei 2019

Lees verder
Wat is gezondheid?

Wat is gezondheid?

De kijk op gezondheid is in de loop der tijd veel veranderd. Vroeger werd je als gezond bestempeld als je simpelweg niet ziek was. Maar naast lichamelijke klachten zijn er natuurlijk veel meer factoren die invloed hebben op jou gezondheid.

Lees verder
Bedrijfsfitness

Bedrijfsfitness

Bok Den Haag helpt u als werkgever graag om een gezond werkklimaat te creëren voor uw werknemers. Bedrijfsfitness kan hierin een belangrijke rol spelen.

Lees verder
Mijn trainingservaringen bij BOK Den Haag

Mijn trainingservaringen bij BOK Den Haag

in deze blog beschrijf ik mijn trainingservaring bij BOK Den Haag. Na mijn eerste obstacle race onvoorbereid te hebben gelopen ben ik kort daarna beginnen trainen bij BOK. Ik neem deel aan de Bootcamp en Obstacle trainingen. Zowel kracht als uithouding zijn verbeterd. Dankzij de obstacles bij BOK is mijn techniek enorm verbeterd.

Lees verder
Trainingsprincipes

Trainingsprincipes

In deze blog gaan we bespreken wat training nou precies inhoudt en worden de verschillende trainingsprincipes in kaart gebracht.

Lees verder
Mijn eerste Obstacle run deel 4

Mijn eerste Obstacle run deel 4

in deze blog zit het niet mee. Mijn voorbereidingen voor de obstacle run vallen in het water. Een geblesseerde schouder dwingt mij om mijn trainingen, bootcamp en obstacle run, te staken.

Lees verder
Bewegen voor kinderen

Bewegen voor kinderen

Beweging bij kinderen brengen ontzettend veel voordelen met zich mee. In deze blog worden de belangrijkste voordelen besproken en wordt onder andere de link besproken tussen bewegen en het brein.

Lees verder
mijn eerste obstacle run deel 3

mijn eerste obstacle run deel 3

In deze blog: Mijn keuze aangaande welke obstacle run ik ga lopen, de trainingsintentiteit die ik kan besteden aan mijn voorbereiding en het rekening houden met mijn lichaam.

Lees verder
Mijn eerste obstacle run deel 2

Mijn eerste obstacle run deel 2

In deze blog geef ik jullie inzicht in welke runs er zijn. Er zijn op het moment zoveel obstacle runs dat ik ze helaas niet allemaal kan vermelden. De runs proberen zich te onderscheiden met het thema en het soort obstacles die ze gebruiken. De afstanden zijn overal ongeveer hetzelfde.

Lees verder
Eerste Obstacle run (OCR)

Eerste Obstacle run (OCR)

Hoe bereid ik me voor op mijn eerste obstacle run (OCR). Wat zijn mijn uitgangspunten om tot een juiste te keuze te komen welke obstacle of survivel run ik ga lopen. Waar moet ik persoonlijk rekening mee houden op het gebied van training en voorbereiding. De komende blogs informeer ik jullie over mijn beslissingen en ervaringen.

Lees verder
Doelstellingen, hoe stel ik ze op?

Doelstellingen, hoe stel ik ze op?

Eerder is bij de tip van de week besproken dat het hebben van concrete doelstellingen er voor kan zorgen dat je gemotiveerder blijft. In deze blog gaan we bespreken hoe je het beste een goede doelstelling kan samenstellen.

Lees verder
Bootcamp, wat houdt het in?

Bootcamp, wat houdt het in?

Bootcamp is van origine bedacht door het Amerikaanse leger om overal ter plekke een training voor het hele gehele lichaam uit te voeren. Met als doel om in een zo kort mogelijke tijd een efficiënte work-out neer te zetten, een visie waar wij ons van BOK Den Haag bij aansluiten.

Lees verder
Obstacle Runs, welke varianten zijn er?

Obstacle Runs, welke varianten zijn er?

Een vraag die wij als runners vaak krijgen is: Wat is nou de zwaarste/beste/leukste obstakel run? Dit is een vraag waar niet meteen antwoord op gegeven kan worden omdat de sport heel divers is. Voordat we een goed antwoord op deze vraag kunnen geven is het goed om je te verdiepen in de sport en te kijken wat je het meeste aanspreekt.

Lees verder
Wat is TRX?

Wat is TRX?

Bij BOK staan we voor effectieve total body workouts. Tijdens al onze trainingen is dit de rode lijdraad. Daarom is de TRX een mooie aanvulling op de Bootcamp en de Obstacle trainingen. Vaak gebruiken we de TRX ook bij onze andere trainingen.

Lees verder
Tips voor het verminderen van spierpijn

Tips voor het verminderen van spierpijn

Spierpijn! Het is soms al een uitdaging om te starten met sporten, laat staan de gedachten aan de spierpijn achteraf. Wanneer je dan toch de stappen hebt genomen om actiever te worden, heeft BOK Den Haag een paar tips om de spierpijn zoveel mogelijk te beperken.

Lees verder